Om Skärgårdens trafikskola AB

Skärgårdens trafikskola med

70 års erfarenhet

Skärgårdens trafikskola ab startades 2010 av en slump eller slump och slump...

Jag har ofta gått eller åkt förbi lokalen på Vasagatan 1 och tänkt eller sagt när den lokalen blir ledig ska jag öppna en trafikskola där, sen har åren gått och lokalen alltid varit uthyrd.

Men så en morgon barnen väckte mig lite extra tidigt typ vid 4 så hade jag inte ro att somna om så jag satte igång datorn och surfade runt lite, hittade lediga lokaler i Norrtälje och kollade runt lite, då dök lokalen upp som jag suktat efter.

Självklart skickade jag en intresseanmälan, mötte representanterna för lokalen och skrev kontrakt. Problemet nu är att jag inte har den rätta utbildningen för att få starta och driva en trafikskola trots att jag jobbat i 15 år, så nu är det lite bråttom nu måste jag få min utbildningsledarkurs godkänd. Som tur är så har jag påbörjat min utbildningsledarkurs redan år 2000 hade inte ro att göra sista arbetet, det går som en dans att slutföra med hjälp av Britt på lärarhögskolan. Trafikskolan startas, tänker att nu ska det bli fullt att göra på en gång, det är nu vår år 2010, det tar ett tag att folk ska tro på den nya trafikskolan som öppnat, som tur är så har jag jobbet kvar på Tibble trafikskola och kan jobba 2 dagar där och 2 dagar i Norrtälje.

Lite trögt men sen rullar det igång året 2011 har jag så mycket att göra så jag kan anställa Kjell och en kontorist.

Vi startar mopedutbildning och därefter anställer vi Helene och Uffe.

Nu blir lokalen för liten så vi flyttar till Bangårdsgatan 3a, där vi är nu.

Priser på intensivkurs

Every website has a story, and your visitors want to hear yours. This space is a great opportunity to give a full background on who you are, what your team does and what your site has to offer. Double click on the text box to start editing your content and make sure to add all the relevant details you want site visitors to know.

If you’re a business, talk about how you started and share your professional journey. Explain your core values, your commitment to customers and how you stand out from the crowd. Add a photo, gallery or video for even more engagement.